Articles of interest (in Greek)

7 βήματα κατά του Άγχους της Πανδημίας

Διάβασε με ποιους 7 τρόπους μπορείς να θωρακίσεις τον εαυτό σου σωματικά και ψυχικά την περίοδο της πανδημίας.

 

  1. Κάνε διάλειμμα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ό,τι αυτό συνεπάγεται (παρακολούθηση βίντεο, ανάγνωση, ακρόαση νέων ιστοριών/ρεπορτάζ). Η συνεχής και επαναλαμβανόμενη ενημέρωση για την πανδημία δημιουργεί εσωτερική αναστάτωση και αίσθημα ανασφάλειας και φόβου. Πάρε απόσταση. Ενημερώσου το πολύ μία φορά την ημέρα για τις επίσημες εξελίξεις γύρω από τον ιό.

 

  1. Φρόντισε τη διατροφή σου. Προσπάθησε να έχεις τρία ισορροπημένα βασικά γεύματα την ημέρα. Θα σε βοηθήσει να αποφύγεις το τσιμπολόγημα. Μη ξεχνάς το φρούτα! Βοηθάνε στο να μη κάνεις βουτιά σε ό,τι εμπεριέχει ζάχαρη.

 

  1. Κοιμήσου όσο περισσότερο μπορείς (ευκαιρία είναι). Με τον ύπνο ο εγκέφαλος ανακτά ενέργεια και ξεσκαρτάρει τις χρήσιμες από τις άχρηστες πληροφορίες που έχει αποθηκεύσει στη διάρκεια της ημέρας. Οι άχρηστες διαγράφονται.

 

  1. Απέφυγε την υπερκατανάλωση αλκοόλ και καπνίσματος (ακόμη κι αν μοιάζει αναγκαία διέξοδος). Βάλε στην αρχή κάθε ημέρας ένα όριο, πόσο σου επιτρέπεις να πιείς και να καπνίσεις. Έτσι θα έχεις εσύ τον έλεγχο της κατάστασης και όχι η κατάσταση τον έλεγχο πάνω σου.

 

  1. Φρόντισε το σώμα σου. Ασκήσου καθημερινά. Στο διαδίκτυο θα βρεις μαθήματα για ό,τι είδος άσκησης σου ταιριάζει. Ακόμη και 10 λεπτά την ημέρα είναι κέρδος. Το σώμα δεν αντέχει για πολύ καιρό τη στατικότητα. Διαφορετικά θα αρχίσεις να νιώθεις πόνους παντού.

 

  1. Φρόντισε το μυαλό σου. Διάβασε το βιβλίο που ήθελες τελευταία και δεν έβρισκες το χρόνο. Άσε το μυαλό σου να ταξιδέψει νοερά. Δώσε την ευκαιρία στο εαυτό σου να ξεφύγει με τη φαντασία. Κάνε ασκήσεις χαλάρωσης. Το διαδίκτυο προσφέρει άπειρες εφαρμογές σε αυτό το πεδίο.

 

  1. Μείνε σε επαφή με τους σημαντικούς άλλους είτε τηλεφωνικά είτε διαδικτυακά. Κάνε ομαδικές τηλεσυναντήσεις με την παρέα σου. Παίξε μαζί τους διαδικτυακά παιχνίδια ή δείτε μαζί ταυτόχρονα ταινίες. Επικοινώνησε με αυτούς που εμπιστεύεσαι, αυτούς που αγαπάς. Μίλησε τους για το τι σκέφτεσαι, τι νιώθεις, πώς είσαι σε αυτή τη φάση.